İşte insanlık yine büyük bir dönüm noktasına geldi dayandı. 2025’te muhteşem bir yıl olabilir. Teknoloji geri dönülemez bir noktaya geldi, evet konumuz yapay zeka ve dijital pazarlama sektörünü en çok ilgilendiren ve bu yüzden bugünlerde en çok konuştuğumuz konu:
Konu Başlıkları
SearchGPT 2025’te SEO ve arama deneyimini yeniden tanımlayacak
Arama motorları uzun bir yol kat etti. Anahtar kelimelere odaklanan algoritmalardan amaç odaklı aramaya kadar yaşanan evrim fena değildi, Ancak şu an gerçekleşen yapay zeka devrimi, çok ilginç olacak.. Arama motoru görevini üstlenecek olan yapay zeka sadece bir güncelleme veya ince ayar değil. Bu tam anlamıyla bir devrim.
Oyunu değiştirmek üzere olan yapay zeka destekli arama teknolojisi SearchGPT
Google’ın arama alanındaki hakimiyeti elbette yadsınamaz. 2024 itibariyle, her gün 8,5 milyardan fazla arama yapıldığı söyleniyor. Bu aramaların %25 kadarı, algoritmanın daha önce hiç görmediği yepyeni sorgulardan oluşuyor. Günümüzün ultra hızlı bilgi tüketimi ortamında insanlar daha derin, daha karmaşık sorular soruyor ve geleneksel arama motorları buna ayak uydurmakta zorlanıyor.
SearchGPT bu notada devreye giriyor. Bu yapay zeka harikası, bağlamı ve amacı anlama becerisiyle aramayı yepyeni bir seviyeye taşımaya hazır.
Klasik arama motoru ve chatGPT arasındaki fark, internetin Türkiye’ye geldiği ilk yıllarda bir bilgisayarcı tanıdığımın tarifini hatırlattı. “Eskiden bilgisayarlara ne yüklersek bize onu verirdi, internet sayesinde artık yüklediğimizden çok fazlasını verecek..”
Bence SearchGPT’nin klasik arama motorundan farkı da böyle ve hatta çok daha radikali bir şey..
SearchGPT neden oyunu değiştiriyor?
SearchGPT eski kurallarla oynamıyor. Yeni bir oyun kuruyor. Oyun şöyle:
1. Diyaloğa dayalı ve bağlamsal arama
Diyelim ki düğününüz için fotoğrafçı arıyorsunuz: “profesyonel bir düğün fotoğrafçısı nasıl bulurum” diye sorduğunuzda, SearchGPT bunu “profesyonel”, “düğün” ve “fotoğrafçı” gibi anahtar kelimelere bölmek yerine tüm soruyu birlikte işler. Aşırı harcama yapmak istemediğinizi, güvenilir ve profesyonel bir düğün fotoğrafçısı aradığınızı anlar ve size özel sonuçlar sunar.
2. Daha Fazla Kişiselleştirme
SearchGPT, kişiselleştirme düzeyini artırarak arama sonuçlarına taşıyor. Kullanıcı tercihlerini, geçmiş etkileşimleri ve hatta konumu analiz ederek, kişiye özel hissettiren sonuçlar sunuyor.
2025’te “en iyi fotoğraf makinesi” araması yaptığınızı düşünün. SearchGPT size sadece genel seçenekleri göstermez. Portre fotoğrafçısı olduğunuzu ve hangi markaları tercih ettiğinizi biliyorsa, arama sonuçlarınıza bunu yansıtacaktır.
SearchGPT SEO için ne anlama geliyor?
SEO ile ilgileniyorsanız oyunun değişmek üzere olduğuna emin olabilirsiniz. Anahtar kelime günleri geride kaldı. Artık her şey, sorunları gerçekten çözen ve kullanıcının merak ettiklerini yanıtlayan içerikler oluşturmakla ilgili. Peki nasıl adapte olacağız:
Amaç öncelikli içerik
Anahtar kelimeleri unutun. Odak noktası, kullanıcı amacını anlamaya ve net, eyleme geçirilebilir çözümler sunan içerikler oluşturmaya kayacak.
Sesli ve görsel arama için optimizasyon
Sesli asistanların daha yaygın hale gelmesiyle, bu formatlar için içerik optimizasyonu daha önemli olacak. Uzun ve akıcı konuşma cümleleri ve yüksek kaliteli görseller kullanılmalıyız.
E-A-T daha akıllı hale geliyor
EAT kabaca internetteki bir içeriğin güvenilirliğini ölçen sistemdir.
SearchGPT uzmanlığı, otoriteyi ve güvenilirliği yeni seviyelere çıkaracak. İçeriğiniz gerçek bir yetkinlik sergilemiyorsa veya değer sunmuyorsa tavsiye edilmeyecektir.
Sıfır tıklamalı aramalar
Sunulan istatistiklere göre 2024’te aramaların %65’i herhangi bir sonuca tıklanmadan sona ermiş. Eminim bu oranı SERP sıra bulucular çok etkiliyordur. Yine de, SearchGPT’nin doğrudan yanıtlar ve iç görüler sunma becerisiyle bu sayının artması bekleniyor. Peki, çıkarım nedir?
İçeriğiniz arama sonuçlarında zengin içerik sunmuyor veya yanıt kutusu olarak gösterilmiyorsa, çok şey kaçırıyorsunuz demektir. Yapılandırılmış veriler, özlü yanıtlar ve şema işaretlemesi bu yeni dönemde daha da önemli olacak.
Geleceğe Hazırlanmak
SearchGPT’nin yükselişi bir tehdit değil, bir fırsattır.
SemRush ve Ahrefs gibi platformlar yapay zeka teknolojileriyle entegre olacak şekilde gelişecek. Daha akıllı optimizasyon yapmak için bunları daha etkili kullanmamız gerekiyor.
Multimedyaya Odaklanacağız
Sesli arama, videolar ve yüksek kaliteli görseller çok önemli olacak. Yaratıcılık asıl yetenek.
Her şey insan için
Özgünlük, hikaye anlatımı ve gerçek iç görüler her zaman genel içerikten daha iyi performans gösterecektir.
SearchGPT bir güncellemeden çok daha fazlası, dönüştürücü bir güçtür olarak herkes için daha sezgisel ve kişiselleştirilmiş arama deneyimleri anlamına geliyor.
SEO uzmanları içinse, uyum sağlama ve yenilik yapma zorunluluğu anlamına geliyor. Amaca, kaliteye ve özgünlüğe odaklanırsak, gelecek inanılmaz derecede parlak görünüyor.
Siz ne düşünüyorsunuz, yorumlarınızı bekliyorum..
Görüşmek üzere..